تاثیر ماساژ در آسم دوران کودکی چیست

آسم شایعترین بیماری مزمن دوران کودکی است. اگر با آسم زندگی می کنید ، یا کسی را که انجام می دهد ، می شناسید ، می فهمید که درمان موفقیت آمیز برای این بیماری چقدر پیچیده و چالش برانگیز است. تجربه کودک با آسم به شدت تحت تأثیر محیط خانه و احساس کلی سلامت و رفاه آنها قرار گرفته است. سلامت روانشناختی والدین یا مراقبان کودک و تعامل عاطفی اجتماعی والدین و فرزند نیز در سلامت کودک نقش دارند. وقتی کودکی با یک بیماری مزمن روبرو است ، تمام خانواده به حمایت نیاز دارند. ماساژ کودکان رویکرد مثبتی در مورد آسم در دوران کودکی دارد که هم کودک و هم خانواده را در بر می گیرد.
کودکان آسم و خانواده
آسم کودکان یک بیماری التهابی پیچیده دستگاه تنفسی است. برخی از علائم عبارتند از:
تنگی قفسه سینه
تنگی نفس
سرفه
افزایش ترشح مخاط در برونشیول ها
خس خس
آسم معمولاً با برونکوکسترون مشخص می شود که مسیر ورود هوا به ریه ها را مسدود می کند. هنگامی که کودک دچار حمله آسم یا قسمت حاد شده است ، الگوهای تنفسی آنها غیرقابل پیش بینی است. کاهش اکسیژن در بدن باعث ایجاد هشدار و هراس می شود و هورمون های استرس در بدن کودک جاری می شوند. آسم فعالیتهای روزمره کودک را مختل می کند و باعث می شود اعضای خانواده به شدت هوشیار شوند.آموزش طب سنتی
نباید تجربه والدین از این بیماری را دست کم گرفت. هنگامی که کودک مبتلا به آسم است ، مادران آنها غالباً طیف گسترده ای از احساسات مانند استرس ، نگرانی ، ترس و گناه را تجربه می کنند. اغلب ، اثر متقابل نیز رخ می دهد. کودکان حیرت آور هستند و می توانند احساسات مراقبان خود را حس کنند. اگر مادر یا پدر مضطرب هستند ، اغلب می تواند باعث شود کودک نیز از این طریق احساس بیشتری کند. اضطراب ممکن است باعث ایجاد علائم آسم شود ، یک عارضه جانبی بیماری آسم باشد یا حتی الگوی تنفس تغییر یافته موجود را تشدید کند. استرس عاطفی پیرامون آسم در دوران کودکی یکی از مؤلفه های اساسی در درمان است.
آموزش ماساژ درمانی برای آسم
درمانی برای آسم وجود ندارد. با این حال ، مداخلات مختلفی وجود دارد که برای خانواده ها در دسترس است تا آسم را تحت کنترل خود نگه دارند. با حمایت کامل ، خانواده های دارای کودک مبتلا به آسم می توانند احساس سلامتی و خوبی کنند. نگرانی اصلی این است که کودک از درمان صحیح و داروهای صحیح برای علائم حاد برخوردار باشد. هنگامی که نیازهای فوری برآورده شد ، ممکن است سایر اقدامات سلامت یکپارچه برای حمایت از کل خانواده در نظر گرفته شود. تحقیقات به ما نشان می دهد که ماساژ درمانی روشی است که می تواند در مدیریت علائم و ناهنجاریهای آسم مداوم ، ملایم تر مورداستفاده قرار گیرد هم والدین و هم فرزندان از استفاده از تکنیک های ساده و مؤثر ماساژ در خانه بهره مند می شوند.آموزش پوست و زیبائی skin care.
مزایای ماساژ کودکان برای کودک
كودكان مبتلا به آسم غالباً درد را در تمام بدن خود تجربه مي كنند. با توجه به مشکلات تنفسی مداوم و استرس ناشی از آن ، کودکان معمولاً در ناراحتی خود دارند:
عضلات دهانه رحم
ستون فقرات سینه
سینه
بریدگی
و ناحیه شکم
دو عضله تنفسی اصلی دیافراگم است که مانند گنبد در قسمت پایه دنده و عضلات بین دنده ای بین دنده ها قرار دارد. هنگامی که تنفس دشوار ، زحمت کشیده و یا به هر شکلی تغییر یافته است ، عضلات تنفسی لوازم جانبی باید کارهای اضافی انجام دهند تا کودک بتواند نفس بیشتری بکشد. عضلات لوازم جانبی درگیر در استنشاق و بازدم هستند:
اسکالن
جزئی جزئی
شکم
سرواتوس قدامی
sternocleidomastoid
عمده
فرعی
quadratus lumborum
و خلفی سراتوس.
بعد از سالها تنفس دشوار ، كودك ممكن است تنش شدیدی در ماهیچه های قوس و ستون فقرات داشته باشد. ماساژ تسکین دهنده تسکین دهنده می تواند به کاهش درد در این عضلات بیش از حد کمک کند. اگر بتوانیم حرکت عضلات تنفسی را عادی کنیم ، تنفس اصلاح شده راحت تر می شود و تنش را برای کودک آرام می کند. با گذشت زمان ، ماهیچه ها بهبود می یابند و کار می کنند ، و باعث کاهش علائم آسم می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید