دانلود رایگان فونت فارسی بی نازنین B Nazanin

دانلود رایگان فونت فارسی بی نازنین B Nazanin

فونت بی نازنین

دانلود نسخه جدید خانواده فونت بی نازنین b nazanin

  • نام فونت (به انگلیسی): nazanin
  • وزن: Regular, Bold, Black
  • طراحی و اجرا: حسین عبدالله زاده حقیقی
  • سال انتشار: 1978
  • کاربرد: صفحه آرایی, عناوین سینما و تلویزیون, گوشی‌های هوشمند, فونت وب, نشر رومیزی
  • زبان: اردو, عربی, فارسی, کردی, لاتین

 

از طریق لینک زیر می توانید قدیمی‌ترین و متداول‌ترین نسخه فونت بی نازنین را بدون هیچ دستکاری و تغییری دانلود کنید. این فونت در سال 2001 توسط شرکت برنا رایانه منتشر گردید:

نسخه جدید خانواده فونت بی نازنین b nazanin را ایران فونت در سال 2013 با اسم فونت بی نازنین پلاس منتشر کرد.
خانواده این فونت که انتشار انحصاری ایران فونت است و نازنین پلاس نام دارد شامل نازنین معمولی(Regular)، نازنین ضخیم (Bold) و نازنین سیاه (Black) است.

دانلود فونت بی نازنین پلاس – +b nazanin
حجم: 89.6 کیلوبایت
توضیحات:
این فونت از تمام حروف فارسی، عربی و انگلیسی به خوبی پشتیبانی می‌کند. با این فونت با راحتی می توانید هم حروف عربی (حروف ة، ی، ک و…) را تایپ کنید و هم حروف انگلیسی را. این فونت در استفاده شما در کارهای مذهبی و البته کتب درسی و آموزشی مختلف می تواند بسیار راه گشا باشد. در صورت مشاهده هر گونه ایراد و یا ضعف در فونت خواهشمند است ما را در جریان قرار گذارید تا در سریع ترین زمان اشکالات اصلاح و رفع گردند. با تشکر.

2 آبان 95: پس از بررسی نظرات متفاوت شما درباره این پست تصمیم گرفتیم این مطلب را با قرار دادن نسخه های متفاوت و مختلف این فونت کامل تر کنیم.

دانلود نسخه های متفاوت فونت نازنین – Nazanin font

دانلود فونت صفر نازنین – 0Nazanin

فونت صفر نازنین را شرکت حامی سافت در سال 2007 منتشر کرد. این فونت با پیشوند 0 هیچ گونه تفاوتی با فونت های سری B ندارد. این فونت نه حروف عربی را پشتیبانی میکند و نه حروف انگلیسی را.

دریافت فونت 0 نازنین
حجم: 46.8 کیلوبایت

 

دانلود فونت 2 نازنین – 2Nazanin

قدیمی‌ترین نسخه فونت نازنین همین فونت دو نازنین است که در سال 1998 در یک وزن Regular توسط MRTSoft منتشر شد.

 

دانلود فونت بهیج نازنین – Bahij Nazanin

فونت بهیج نازنین را دکتر عبدالحمید بهیج (استاد دانشگاه کابل افغانستان) بازطراحی و در سال 2012 منتشر کردند. در این نسخه فونت نازنین مورد بازسازی و تعمیرات اساسی قرار گرفته. تمام حروف و کارکترهای فونت نازنین به روی کارکتر مپ فونت ادوب عربیک پیاده شده و حروف سایر زبان های هم خانواده فارسی چون کردی، اردو، عربی و… در آن قرار گرفته است. این فونت به صورت توامان از حروف انگلیسی مشابه و هم سطح پشتیبانی میکند. این فونت همچنین از تمام ویژگی های یک فونت حرفه ای چون کرنینگ (فشردگی بین حروف)، لگچرهای چند حرفی و… پشتیبانی میکند. به صراحت می توان گفت این نسخه از فونت نازنین حرفه ای ترین نسخه فونت نازنین است.
نکته:
در استفاده از این فونت دقت کنید چرا که از عددهای انگلیسی هم پشتیبانی میکند. اگر دیدید که در برنامه شما عددها انگلیسی است باید تنظیمات برنامه را تغییر دهید.

 

دانلود فونت آی آر نازنین – IR Nazanin

فونت نازنین در سال 2013 به سفارش شورای عالی اطلاع رسانی و توسط آقای حسین زاهدی مورد بازسازی و بازنگری قرار گرفت و با عنوان IR Nazanin منتشر گردید. این فونت از حروف و اعداد انگلیسی پشتیبانی میکند و قابلیت تایپ عربی و کردی نیز دارد.

نکته: در استفاده از این فونت دقت کنید چرا که از عددهای انگلیسی هم پشتیبانی میکند. اگر دیدید که در برنامه شما عددها انگلیسی است باید تنظیمات برنامه را تغییر دهید.

 

دانلود فونت ال ام ان نازنین – LMN Nazanin

این فونت در سال 2012 ضمن فارسی نگار لیومون منتشر شد. هیچ تغییر عمده و قابل توجه ای در این نسخه از فونت صورت نگرفته است. نه حروف عربی دارد و نه انگلیسی.

دانلود فونت LMN Nazanin
حجم: 96.6 کیلوبایت

 

دانلود فونت ایکس بی کیهان – XB Keyhan

خانواده پنج تایی فونت کیهان براساس همان حروف و گلیف های نازنین را بهنام در سایت تخصصی ایرماگ در سال 2009 منتشر نمود. این فونت که در ابتدا برای سیستم عامل Mac OS X طراحی شده بود بعدا به طور کامل بازسازی شده و گسترش یافته و برای ویندوز ها هم مناسب شد. فونت کیهان (حروف همان نازنین خودمان است فقط اسمش را تغییر داده اند) به طور کامل از حروف عربی، دری، کردی، پشتو، فارسی، اویغور، اردو، ازبکی، ترکی قدیم (عثمانی) و ترکی جدید فن آوری (روم) با استفاده از اپل پیشرفته تایپوگرافی (AAT) و تکنولوژی مایکروسافت نوع (OT) با فرمت TrueType طراحی و پیاده سازی شده است.
نکته: در استفاده از این فونت دقت کنید چرا که از عددهای انگلیسی هم پشتیبانی میکند. اگر دیدید که در برنامه شما عددها انگلیسی است باید تنظیمات برنامه را تغییر دهید.

دانلود فونت پی نازنین – p nazanin

فونت پی نازنین را پیشروسافت در سال 2008 منتشر نمود. این فونت علاوه بر حروف فارسی حروف انگلیسی را هم دارد.

در تصویر زیر می‌توانید مقایسه‌بهتری بین این نسخه‌ها داشته باشید:

نسخه های مختلف فونت نازنین

در پایان اگر میخواهید همه این فونت‌ها را با هم دانلود کنید روی لینک زیر کلیک کنید:

لینک دانلود: دریافت - Download

دیدگاهتان را بنویسید