دانلود رایگان فونت فارسی ایران نستعلیق

دانلود رایگان فونت فارسی ایران نستعلیق

فونت نستعلیق

نسخه جدید فونت نستعلیق

  • نام فونت (به انگلیسی): IranNastaliq
  • وزن: Regular
  • طراحی و اجرا: حسین زاهدی
  • بیس فونت: خط نستعلیق استاد امیر فلسفی
  • سال انتشار: 1391
  • ورژن یا شماره ویرایش: 2
  • کاربرد: صفحه آرایی, عناوین سینما و تلویزیون, گوشی‌های هوشمند, فونت وب, نشر رومیزی
  • زبان: اردو, عربی, فارسی, کردی

ورژن تاریخ پخش: اردیبهشت 91
نام در رایانه: IranNastaliq
خط: امیر فلسفی
اجرا: حسین زاهدی
حجم فایل: 1,185 کیلوبایت
منبع: شورای اطلاع رسانی

متن خبر:

معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی: نسخه جدید فونت نستعلیق با رفع اشکالات گذشته عرضه شد

نسخه جدید فونت نستعلیق با رفع برخی اشکالات گذشته، در وب‌گاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir بصورت رایگان قابل دسترسی است.

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، دکتر بهروز مینایی، معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، طرح تولید قلم نستعلیق رایانه‌ای را با هدف گسترش استفاده از خط فارسی در نگارش‌های رایانه‌ای و پاسداشت فرهنگ غنی ایران اسلامی در خط تحریری و نوشتار نستعلیق دانست و اظهار داشت: طرح تولید قلم نستعلیق رایانه‌ای چند سال گذشته در دستور کار این دبیرخانه قرار گرفت و با همکاری یکی از شرکت‌های خصوصی پیاده‌سازی و تولید شد و جهت استفاده عموم در وب‌گاه دبیرخانه قرار گرفت.

وی ادامه داد: خط نستعلیق با توجه به تنوع ارتفاع قرارگیری حروف از خط مبنا یا خط کرسی نوشتاری، برای پیاده‌سازی و استفاده در ویراشگرهای متن مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند و ترکیب‌های ممکن، تنوع را بی‌شمار می‌نماید.

وی افزود: نسخه گذشته علی‌رغم استقبال فراوان کاربران و دانلود حدود 400 هزار نسخه از وب‌گاه دبیرخانه، دارای اشکالاتی بود که در نسخه جدید برخی از آنها رفع شده است.

دکتر مینایی نسخه جدید را با امکان ایجاد کشیدگی جهت زیبایی با رعایت قواعد خط نستعلیق در نوشتار و همچنین رفع برخی اشکالات عدم انطباق با یونی‌کد دانست و تصریح کرد: نسخه جدید به تایید استاد خوشنویس امیراحمد فلسفی نیز رسیده است .

وی در پایان تصریح کرد: دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با عرضه رایگان این فونت، گام نخست را در احیاء و بکارگیری فونت نستعلیق در محیط رایانه‌ای برداشته و امید است با کسب نظرات، مراتب ارتقاء، پیشرفت و فراگیر شدن خط فارسی در محیط رایانه فراهم شود.

لینک دانلود: دریافت - Download

دیدگاهتان را بنویسید